The Artima Developer Community
Sponsored Link

.NET Buzz Forum
The Magic Moment

0 replies on 1 page.

Welcome Guest
  Sign In

Go back to the topic listing  Back to Topic List Click to reply to this topic  Reply to this Topic Click to search messages in this forum  Search Forum Click for a threaded view of the topic  Threaded View   
Previous Topic   Next Topic
Flat View: This topic has 0 replies on 1 page
Damir Tomicic

Nickname: damir
Registered: Apr, 2004

Damir Tomicic is Microsoft Regional Director for Germany and INETA Lead
The Magic Moment Posted: Sep 8, 2009 6:41 PM
Reply to this message Reply

This post originated from an RSS feed registered with .NET Buzz by Damir Tomicic.
Original Post: The Magic Moment
Feed Title: Damir Tomicic : community powered
Feed URL: http://tomicic.de/SyndicationService.asmx/GetRss
Feed Description: stuff about .NET, community and life - in several languages.
Latest .NET Buzz Posts
Latest .NET Buzz Posts by Damir Tomicic
Latest Posts From Damir Tomicic : community powered

Advertisement

In wenigen Stunden ist es soweit...

Am 09.09.09 um 09:09:09 fällt der offizielle Startschuß für die Version 09 des AxCMS.net. Mehr als ein Jahr hat das Team am neuen Release gearbeitet, diverse technologische Veränderungen berücksichtigt und die Pläne für die Zukunft geschmiedet. Das Jahr verging wie im Flug. Ich kann es kaum fassen, wie schnell es eigentlich ging..

Unser "Evil CMS Mastermind" Sergei Gussev, die Hauptperson hinter der AxCMS.net Core Architektur und Leiter des gesamten CMS-Teams, veröffentlichte intern die erfreulichen Neuigkeiten gestern Abend. Da ich seine Nachricht absolut treffend fand, zitiere ich ihn unverschämt hier... ich könnte es nicht besser zusammen fassen:

So, in a few minutes the magic day will begin – 09.09.09. Idea to release AxCMS.net 9 on this day came to me in January and as you see - we made it! It was not easy and required lots of work with overtime, some feature-cuts, some sleepless nights, some fights with browsers and huge amount of efforts. It also required really strong cooperation between all Axinom teams - management, developers, designers, testers, administrators and CCD. But the result is really great. First feedback is exceptional!

We have completed 370 work items in v9 – the ultimate record for cms-team. This is the first release which has more items completed than it is left in AxCMS.net pool where we gather things to do next. We also upgraded and improved our template projects and modules. Totally we have released 7 projects today!

Now some information about version 9 highlights:

• New Content Editor in Silverlight 3
• New template design with new top menu, footer and homepage boxes
• Microsoft .NET 3.5 projects
• Url Rewriting and new AxCMSHttpModule
• Element unpublishing
• Element dependency viewer and resolver
• External document sources
• Extendable AxCategory

...

Full release notes taking 10 pages can be found here..

Es war einfach unglaublich in letzten Monaten dabei zu sein und dem Team über die Schultern zu schauen. Sie haben unglaubliches geleistet. Es ist der größte Launch in unserer Geschichte und ich bin sehr stolz auf das Erreichte und das gesamte Team. Die Amerikaner würden sagen, ich bin "super excited" :-)

Was sollte ich noch erwähnen? Ich bin mir sicher, dass insbesondere das neue URL Rewriting Konzept für viel Gesprächsstoff in unserer Partner-Community sorgen wird. Damit SEO wirklich in diversen gewünschten Szenarien unterstützt wird, haben wir einen vollkommen neuen Ansatz entwickelt um die URLs noch flexibler und generischer zuweisen und verwalten zu können, als mit allen uns bisher auf dem Markt bekannten Ansätzen. Das einfache Thema SEO ist viel komplexer als es erscheint ...

[1] http://de.AxCMS.net

Read: The Magic Moment

Topic: Sneak Preview AxCMS.net 9 Premium Template Projects Previous Topic   Next Topic Topic: Updated: !exploitable Crash Analyzer Tool

Sponsored Links

Google
  Web Artima.com   

Copyright © 1996-2019 Artima, Inc. All Rights Reserved. - Privacy Policy - Terms of Use